Protecció Civil activa en alerta el Pla INUNCAT per un episodi generalitzat de pluja intensa aquesta tarda

societat
Protecció Civil activa en alerta el Pla INUNCAT per un episodi generalitzat de pluja intensa aquesta tarda

Protecció Civil de la Generalitat ha activat aquest matí l'alerta del Pla INUNCAT per la previsió de pluges intenses a gran part del territori a partir d'aquest migdia i fins la nit. El Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) preveu amb molta probabilitat (4 sobre 6) la superació de llindar de 20 l per m2 en 30 minuts a tot Catalunya i especialment a les comarques de la Catalunya Central, vallesos i comarques de Girona a la tarda, i ja de cara al vespre sobretot a la meitat sud (comarques de Ponent, Catalunya Central, Tarragona i Terres de l'Ebre).

Els xàfecs previstos sovint aniran acompanyats de tempesta i fenòmens de temps violent (fort vent, calamarsa, esclafits o tornados).

Protecció Civil de la Generalitat recomana a la ciutadania molta precaució en la mobilitat per les zones que es puguin veure afectades per aquest episodi de precipitacions, i també en les activitats a l'aire lliure. Cal evitar aparcar el vehicle en rieres o punts subterranis inundables, i no creuar mai rius o rieres si baixen amb aigua, sobretot a les zones on s'esperen intensitats i acumulacions més importants.

Davant d'aquesta situació, Protecció Civil recorda les següents recomanacions:

Fer seguiment de l'evolució meteorològica a través dels mitjans de comunicació.

Si has d'agafar el cotxe, prèviament cal informar-se de l'estat de la xarxa viària.

Evita circular o apropar-te, tant amb vehicle com a peu, en llocs on hi pugui haver acumulació d'aigua, així com rieres i torrents davant la possibilitat de crescuda sobtada del nivell de l'aigua

Si et sorprenen precipitacions importants a l'exterior, en un lloc urbanitzat busca refugi dins d'un edifici segur i tanca bé portes i finestres. A la muntanya, dirigeix-te a punts enlairats que estiguin lluny dels marges de rius i de les lleres de barrancs, rambles o torrents

A casa, no baixis a les zones inundables de casa teva com ara el soterrani, el garatge, etc. Queda't a les zones altes

Per a qualsevol emergència trucar al telèfon únic d'emergències 112.